Love To D5000 ♥

Moahaha, god jul alla fina fiskmåsar! ;) ♥ Jag vet att jag är efter >.< xD
Anyway, ny (system)kamera som jag fotat med. Kan inte direkt säga att det är proffsbilder, eheheh ^^'
Jag är i alla fall glad att jag klarar av att trycka på slutarknappen x'3


Lillen.

Anneli & fina Spader

Hittade en massa gamla kameror som bla farfar haft när han jobbade åt en tidning ;P







Mina fina tjockisar ^^ Igga bajset xD

Saknad.


Haha, jättedålig bild. Men jag tycker att den är charmig. Den påminner om hur det var innan allt blev upp-och-ner vänt. Bilden är tagen någon gång 2007

Nyss satt upp julängeln i fönstret, väldigt mysigt (: Äntligen får man lite julstämning i rummet!

Imorse åkte jag med pappa och lillen till veterinären för att lämna in Finaste Rebecka. Jag tycker att det känns mer rätt att kremera henne än att begrava henne. Jag känner min panik stiga när jag tänker på om hur det skulle vart om jag begravde Rebecka och sedan, efter ett par år, flytta hemifrån. Visst finns hon alltid kvar i mitt hjärta (hon e ju trotsallt den kaninen som betytt mest för mig, förstått mig bäst), men jag vill också ha en bit kvar av henne. Jag tänker ta halva askan och sprida ut över gården, och lite på kaninerna så att hon håller koll på dem xD Sen också, tror jag, under trappan vad altanen. Dit sprang hon alltid. Det var hennes favoritställe.
Andra halvan av askan, den behåller jag inne i mitt rum så att jag och hon håller koll på varann. Alltid veta att vi finns där varandra.

När jag berättade för Annika, min faster, om hur jag tänkte göra tänkte hon på ett annat sätt när det gäller att sprida ut askan. Hon tänkte att inte hela Rebecka finns med om jag har askan på olika ställen. Typ som om en femtedel är under trappan, typ bara huvudet (xD), och tassarna på kaninernas gård, och resten av kroppen inne hos mig. Men jag tänker inte så. Klart jag också har fått upp den tanken i huvudet, men jag får inte till det det känns inte rätt när jag tänker så. Jag tror att när jag sprider ut askan på de ställerna jag valt, så vakar Rebecka lite extra där. Att hon alltid finns i närheten. Men hon springer ju fritt också, bara det att hon har extra koll där hennes aska ligger, vilket är på de mest betydelsefulla ställerna för henne. Det är vad jag tror, och jag tycker att det känns mer rätt för mig att tänka så än att tänka på Annikas sätt. ^^

Nu ska jag kolla runt lite på olika stilmallar jag kan ha till min blogg. Jag ska försöka fixa en egen. Någon gång, haha.
Ha d! ;)

Nu sover hon, och kommer aldrig att vakna...

Finaste Rebecka, nu mår du säkert mycket bättre än innan.
Och jag klarar inte att skriva mer, för jag ser inte tagenterna eftersom jag gråter så mycket.
Men du ska veta att jag älskar dig, nu också.
Jag älskar dig föralltid.
Den kärleken kommer inte att försvinna.
Du har en speciell plats i mitt hjärta.

Puss.

Jag Älskar Dig.

♥♥ RIP REBECKA, 19/12 - 09 ♥♥


Du Har En Speciell Plats I Mitt Hjärta. Nu & Föralltid.

Har precis vart ute och skött om kaninerna då jag såg mitt Hjärta - Rebecka - inte äta knäckebröden jag gav henne, Jessi och Wille. Så jag försökte få henne att äta det genom att irritera henne, så som jag gjorde när hon var så petig med maten när hon var inomhuskanin. Men nej, hon ville inte ha, och jag blev bara mer och mer orolig. Men jag tog upp henne och började kela med henne istället, och då stretade hon inte emot. Nästan inte alls. Jag blev mer orolig. Sen gick jag istället och la in en massa hö, och sedan lyfte jag in Rebecka och hon började rafsa lite bland höet, men sen sprang hon bara ut och satte sig under huset. Då lät jag henne vara en stund, och gick och bytte vattenflaskor, för att vattnet hade frusit,  och det var jag tvungen att fixa.  När jag kom tillbaka, hade jag med mig solrosfrön som jag la i matskålen och gav den till Rebecka som fortfarande satt under huset. Hon åt lite, och sedan la jag tillbaka skålen på övervåningen och lyfte upp Rebecka dit också, men då skuttade hon in till det andra rummet på övervåningen och ville inte gå tillbaka till skålen. Och jag tror att hon fortfarande sitter där.

Jag mår riktigt piss nu. Jag tror att jag kommer att hitta henne död i deras hus imorgon på morgonen när jag ska ge dem mat. Jag är rädd för att morgondagen ska komma. Jag vill leva i det förflutna, då Rebecka mådde bra. Jag orkar inte gråta längre, jag har väl antagligen slut på tårar. Men lite medlidande hade inte vart fel. Det är bara de som bryr sig som tar sig tid att läsa igenom och kommentera. Tack! (: Ni ska veta att det är just då jag mår lite bättre.













♥ Finaste Rebecka, Du Har En Speciell Plats I Mitt Hjärta. Nu & Föralltid ♥

Mobilbytande.

Ligger nu i min säng och bloggar från "min" mobil. Bytte min mobil mot lillens idag. Jag har en SonyEricsson T280i, och lillen har en W760i. Det va typ bara det jag ville berätta xD Ha d! :* <3

Luciafirande CRK.

Jag tror aldrig att jag varit såhär nervös innan ett lucafirande. Emma hade blivit sjuk i morse, så hon kunde inte vara min tomte, men som tur var kunde Irini! Räddaren i nöden ♥
Jag ska försöka ta så många bilder jag kan, jag snodde med mig mammas kamera som jag ska fota med. Kommer bli lite orättvist, så Irini har sin D40 xD
Det kommer bli jätteroligt, då jag redan ska vara där 14.30 ^^ Ska träffa Irini då och gå igenom hela luciaprogrammet. Hoppas hon fattar xD

Och just det! Jag har ändrat mig, jag ska inte köpa D60 - fast jag egentligen helst vill ha den. Jag ska köpa D3000 istället. ^^
Ha d gôtt!

PS. Måndag den 21 december 15.40 blir det veterinären för Rebecka. Det är för hennes "bubblor" vid nosen, de har bara blivit värre :( Hoppas det inte är cancer eller liknande. Men om hon behöver somna för gott, tänker jag inte tveka. Hon ska inte få lida :') Puss på friska delen av nosen ♥


Did you know, you’re sort of beautiful? ~Bella Swan

Massa godisätande idag. Och så har man fått en massa julkort. Redan :P Tänk va många man kommer få om det fortsätter i denna takten ända till jul! :D

Igår red jag Treasure. Jävligt skumpig häst, måste jag säga xD Satt där på honom och skumpade i evigheter, kändes det som, haha. Och så hade vi någon knepig övning som jag fattade nada på >.< Väldigt bra att vara smart i sånna situationer. Men jag hängde på de andra, och det gick skit. Jaja, fin hals har den hästen i alla fall. Gillade när han böjde på den, och nej, jag fick inte honom att gå på tygeln -.-' Han typ böjde den bara för skojs skull, heheheh. Jaja, inte världens bästa ridlektion, och jag hoppas att jag inte får honom nästa gång. Då är det sista gången ^^ Då vill jag ha Pluttson ;D

Just nu eldar vi i brasan under mig. I början stank det! Det luktade askonstigt, men nu har man vant sig. Middag idag blir det ju. Det blir pastagratäng, för er som vill veta, haha.
Förra veckan, typ, hittade jag en massa kläder som jag vill ha. De är skitcoola ;D
EMOVARNING






Lätt först på Jag-Vill-Ha-listan!



Jag har fixat de lite i PhotoShop, vilket kanske syns. Men dessa kläder och liknande är grymt coola! 8D

Ha d gôtt! :D

blä.

Jag vet att jag vart bajsdålig på att blogg sista veckan, men nu ska jag berätta om vad ja gjorde för någon vecka sedan;

VECKA 48

FREDAG
Hoppade jag min älskade Plutt - Tintin! :D. Och det gick bara bäst. Kanske inte första gången, men alla andra gånger! Första gången kom vi fel på hindrena, så då blev det inte så bra. Men Tintin sammarbetade bra och allt, han var helt underbar! :D <3<3

LÖRDAG
Skippade jag luciaträningen på CRK för att kunna gå på TwiNight. En Twilight-förmiddag, typ. Och målade en vrålsnygg Twilighttröja! Visste inte att den skulle bli så bra. Sen insåg också att jag underskattat min handstil, den är faktiskt rätt okey. Okey, jättesnygg då. Oftast.
Sen drog jag med mig Angie till Lilla Edet för att träffa gamla AxelPaxel - min gamla dagisbästis. Kan medje att jag slängde ur mig en massa skit som inte var meningen att höras, eheheheh. Jag kan inte rå för det! (Och ändå vill Paxels kompis att jag ska komma igen x'D) Jag hade i alla fall rätt kul, och om man tog av Axels mössa, så kände man igen honom! Och jag måste bara säga, att hans mössa var asskön! Måste också köpa en sån, haha. Snodde den ett antal gånger, tror han blev rätt så förbannad på mig tillslut (a)

SÖNDAG
Jag kommer faktiskt inte ihåg vad jag gjorde då. Antagligen bara hemma och slappade. Hela helgen kändes som ett långt sommarlov, fast en aning kallare xD

Jag har också kommit på att ju mer grejer man gör på helgerna, desto längre känns dom! Bra för de som vill ha längre helger xD

Och idag då, så efter folkdansen och allt, så kom jag på att jag glömt KollegeBlocket i skolan. -.-' Aja, får väl bara hitta på något. Allt är redan klart egentligen, läsloggen och författarporträttet, men jag har inte skrivit den på datan. Och allt där i är huller om buller, så det kan jag ju inte lämna in. Aja, det får väl lösa sig.
Folkdansen. Denna gången idag var sista gången innan lovet. Lite synd. Kommer sakna alla så enormt. Fick ii alla fall ett roligt minne jag får leva på tills efter lovet. Vi hade uppvisning och det gick sådär. Vi gjorde en massa fel, men jag är säkert på att om alla hade vart där, precis som på Kapplek, så hade det gått galant. Men jag hade i alla fall kul. Hängde på Alice, Mikael och Mattias för att Magdalena var på sin klassfest då. Men hade nog inte gjort så stor skillnad om hon hade vart där endå. Hade säkert vart lika kul, om inte roligare. Men det är jag inte så säker på, rolighets-mätaren gick upp till max idag!

Nu måste jag sova, för måste upp skittidigt imon ^^ Och det är Luciauppvisning på CRK på söndag, kl 16!
Puss&GodNatt!


RSS 2.0