The hottest love has the coldest end.

Var på streetdance idag. Riktigt roligt, så jag tänker fortsäta.

Och här hemma har jag fortfarande att jag bara får vara inne på datorn en timma per dag, från måndag till torsdag. Riktigt irriterande -.-'

Aja, snart fyller man år också. Och jag lovar en månad går fort. Fyller år första november, men släcktkalaset är inte förrän 14:de. Men kalas ska man ha ju. Men problemet är att jag inte vet vad jag ska ha för sorts kalas.
Wellwell, sånt får man klura på. =P

Innan vi gick till streetdancen var jag och Angie hos Maria - det var vi tre som skulle till dansen - och färgade mitt hår svart. Eller så försökte vi i alla fall. Det var en spray, som man hade på håret och sen när man duscha så försvann det.  Anyway, så sprayade vi mitt hår. Men vi blev inte klara för att sprayen tog slut innan!
Men jag tvättade inte bort det direkt. Jag hade kvar det för det var inte så farligt. Mitt hår blev bara lite mörkare än vanligt.
Men nu när jag kom hem duschade jag. Och det blev helrt svart i badkaret!

Nu måste jsg dra. Ha d ^^

Come live in my heart, and pay no rent.

Pluggpluggplugg. Hos Jennifer får man aldrig göra något mer än att plugga!
Har också upptäckt att jag är sämst på spanska. Hur mycket jag än pluggar. Detta funkar inte.

Ha d...

My night has become a sunny dawn because of you.

Vaknade kl 11 i morse, men är fortfarande helt slut efter gårdagen. Helt galet (:
Nu ska man plugga lite Spanska och sedan kika ninerna och sen ringar farmor.
Riktigt mysigt då man har så kass blodcirkulation i både fötter och händer så att man är iskall. Men vem vet, detta kanske är såhär man blir en vampyr? Då kommer jag antagligen leva på djurblod och fortsätta vara med er levande :'D

Skriver mer ikväll. Pusshej!
________________________________________________________________________________________________


Smile, it enhances your face value.

Va på gräfnasgården idag med flera i min folkdansgrupp. Åkte dit med Mattias och Alice. Träffade Mikael, Fredrik, Amanda, Ellen, Aida.. Många var det i alla fall :P
Hade jättekul och det var tur att jag inte backade ur som jag tänkte göra igår. Jag visste inte riktigt om jag skulle orka efter en rejäl ridlektion. Menmen, himla glad att inte drog mig ur.
Vi åkte vid ett och hämtade Alice i backaplan. Sen åkte vi in och betalade och sånt. xP Väldigt intressant, I know.

Där var vi i alla fall på dansworkshop med Pia Quarnström. Väldigt mycket slängpolska (= seg dans)! Och jag är ju expert på sånt.. not -.-' Jag e skitkass på det. Men det var inte så jättefarligt. Klarade i alla fall av dagen. ^^'

Sen hade vi en timma på oss att göra vad vi ville. Jag, Mattias och Mikael gick till säldammen där de skulle "kasta ner mig så att sälarna åt upp mig". Lykligtvis gjorde de inte det.
Den timman spenderade sedan i ett kokhett Gräfnäsgårds-hus med alla andra ungdomarna. Fick Mikael i knät då jag föressten inte hade så mycket yta att sitta på, typ bara en tredjedels trappsteg för att jag satt längst in i en spiraltrappa -.-' Men han var inte så tung som jag trodde. Och ändå väger han typ bara 6 kilo mindre än min pappa. Kunde till och med lyfta honom. Både Mikael och pappa xP Och jag fick kommentaren "du är den minsta personen som någonsin lyckats lyfta mig. De som går i min klass (nian alltså), och går i kampsport och sånt, klara inte ens av det" av Mikael när jag lyft honom utan problem.
Ska jag ta det som en posetiv kommenar? Det gjorde jag.

Senare på kvällen var det Balkanworkshop också. En massa fräck belysning på scenen där ett helt gäng med kanske 20 - 30 personer som stod och knökade på en pytteliten yta medan de spelade fin musik. Sedan blev de mycket färre och typ ett dansband kom fram. Bra musik där med och det blev fart på alla ungdomarna i Gräfnäs. Precis innan vi skulle gå för att bli upphämtade vid halv tio, hade jag och Alice trängt ihop oss med ett annat gäng och dansade som galningar :'D

Alltså, från klockan ett till halv tio var jag på Gräfnasgården och hade skitkul. Riktigt tröttsamt. Men kul också. Jag hade tur som kom in dit. De hade en åldersgräns på 13 - 25 år. Men eftersom jag är 96:a så fick jag hänga med ^^

Nu ska jag nog sova. Var jättetrött i morse och är ännu tröttare nu efter denna knäppa och roliga dag. Detta måste göras om. :D

Gräfnäsgårdden

Natti Natti (:

If your horse says no, you either asked the wrong question, or asked the question wrong.

Red Mimosa idag igen.Gick väldigt bra, fick en massa beröm av Gunilla efteråt (:
Hon är väldigt pigg, och förra gången hade jag suttit och dragit i henne hela lektionen. Idag visste jag att hon var sån och var beredd. Kunde till och med slappna av i händerna och hon höll samma takt! Helt otroligt ^^
Och så kom min Anneli (kusin) och tittade när jag red. Fick breöm av henne och från min familj med, hehe.
Anneli hade glömt att ta med en cd med en massa bilder som hon skulle lämna idag, men det gjorde inget. Då skulle ju hon vara tvungen att komma till oss en gång till! Yaay!

Haha, jaop fredagen var rolig. Men guud vad jag blev chockad idag! Eller, chockad och chockad, jag blev rätt förvånad. Jag blir så trött på att våran spanskalärare Fransisco (stavning?) alltid skryter om att han gör aldrig några prov, bara diagnoser. Men vad är det för skillnad? Här har ni svaret Fransisco tydligen inte fattar:
 *Prov: Sånt man pluggar till så att man får bra betyg i skolan. Påverkar betygen. Kan göra omprov om det är så. Kan få betyg på ett prov beroende på hur bra man gjort ifrån sig.
 *Diagnos: Sånt man får oväntat för att se om man kan sina saker, om man vart vaken på lektionerna. Påverkar kanske betygen. Kan inte göra omprov på det. Gör en diagnos för att veta vad man ska plugga mer på. Kan inte få betyg på det.
Förstår ni skillnaden? Isåfall är ni nog smartare än Fransisco. Men det absolut värsta var att jag tydligen är hans favoritelev. Jag och Johanna i spanskagruppen. Jag var beredd på ett utfall när jag sa åt honom att det är skillnad på prov och diagnos. Men han bara log när han förklarade det. Han sa att jag fick kalla det vad jag ville, til och med "diagnosprov". Irriterande. Jag ville få honom att fatta.

Nu ska jag nog kika lite film på datorn. Ha det! (:


A mere friend will agree with you, but a real friend will argue.

Har dataförbud -.-'
Farsan tycker att man sitter som hypnotiserad vid datorn. Och det är inte sant.
Om man sätter sig vid datorn kanske 5 minuter innan han kommer hem (och det händer ofta), tror han att man suttit där ända sen man kom hem. Och så lyssnar han inte när man berättar sanningen för honom. Han lever i sin egna lilla värld -.-'

Så är det alltid. Om en lärare ringer hem, och säger tex att jag skrikit på lektionen (det har inte hänt, detta är bara ett exempel ^^) så sitter han och ger mig dataförbud, TVförbud.. Allt man kan tänka sig! Och han har inte lyssnat på min version av vad som verkligen hände. Han Står Ju Som Alltid På Lärarens Sida.
Kan man ha det värre? Riktigt piss har man det när ens föräldrar hellre lyssnar på de vuxna och ställer sig på deras sida och käftar imot, än att höra vad ens egna barn säger. Riktigt Piss... -.-'

Men som sagt, dataförbud -.-' På fredag blir nästa blogginlägg.


Hoppas jag...

How to deal with death is at least as important as how to deal with life.

Har haft en toppen dag idag. Möblerat om rummet med Emma och fick det jättesnyggt. Jag är riktigt nöjd med det nu! Jag tar kort imorgon och sätter in här på bloggen, jag orkar inte göra det just nu. Detta är det senaste inlägger hittills just nu är klockan 00:33. Riktigt najs. Jag hör lillen som sover i min säng inatt snarka.
Hur ska jag kunna somna nu?

Har hittat en riktigt najs kille som är sångare i bandet Black Veil Brides. Andy Sixx heter han.
Riktigt snygg e han ju! Kolla! :D





Riktigt Najs Ju *.*
Natti Natti! 

The goat is a devil, the sheep is an angel, the camel is a pilgrim, the horse is a hero.

Sitter här hemma och snabbstädar mitt kaotiska rum eftersom Emma ska komma och slagga här inatt ;-)

Idag har det vart skola, som vanligt, som flöt på. Öhmm.. Just nu sitter jag och lyssnar ihjäl mig med Johan Palms låtar ^^ Han är skitgrym! <3

Ridningen rick sådär. Hade Mimosa och hon var jättepigg hela lektionen! Jag fick dra och dra och dra och dra ... Vi gjorde en övning där vi skulle rida rakt på ett par bommar, rida slalom mellan hinderstöd och öka och minska traven på den andra långsidan. Jag var jättesvettig efteråt! Men det gick hyfsat. Inte jättedåligt, men inte heller jättebra. Hyfsat, alltså ^^
Sen träffade man sin gamla dagiskompis Alexander i stallet. Jag vet, jag vet, jag är också jättechockad. Egentligen träffade jag honom förra veckan, men vi var sdå fega att ingen vågade gå fram och heja xD

En video som lillen filmat med sin mobil som han fick i morse. Inte så bra, men han är ju ingen expert =P

Meen Nu Är Det Så Här Att Jennifer (Jag Alltså) Inte Fattar Hur Man Lägger In En Sånhär Cpfilm. -.-'
Någon Som Kan Hjälpa Mig?


Love is a slippery eel that bites like hell.

Har vart i Gräfnäsgården idag från 10.00 - 15.00. Vi tränade på programmet, och kollade på film där ungdomarna dansade på nationaldagen tror jag ^^  När vi sen dansade själva, gick det la rätt okey, men jag är verkligen sämst på polskan -.-' Det är så irriterande!

Sen va jag och Magdalena ute och tränade igenom hela programmet som vi hade dansat tidigare idag, och vi satt från 18.30 - 20.00 på den första dansen! Vi hade blömt bort en massa pyttesmå detaljer som man annars inte tänker på. Men kul hade vi och vi va helt flumm! xD

Nu ska jag plugga lite och kika TV innen jag lägger mig (:
Ha det gôtt!

God sent us horses, for one reason… happiness.

Var andra dagen i skolan idag. Kändes bra efter att vara borta så länge. Och SO-läraren var värsta snäll idag. Han frågade om jag läst på till läxförhöret, och jag ba: Öhh.. Jo men asså... Ehh... Kanske lite... Men.. Öhh.. Inte så mycket.. Ehh.. ^^' Och han bara sa att jag fick läsa på till det under helgen. Hahaha, värsta pluggis denna helgen då! xD

Ridningen gick allra bäst! Dagens bästa grej... Eller kanske veckans bästa händelse :D Fick min Plutt (som alla borde veta vem han är, men förklarar ändå ^^ Han e min sköthäst sen november 08. och heter Tintin och står på stallet Clareberg :D) och han var värsta grym! Det var jättelängesen jag red honom, och han fick mig verkligen att älska honom mer än vad som egentligen är möjligt. Vi hoppade och han var ju bara bäst! Han hoppade som en ängel, vi fick rätt galoppsprång och allt :D Åhhh, guuud vad man bara ääääälskar den hästen! ♥♥

Lite bilder på Plutten som jag rotat fram ^^:




Sötaste Plutten i Världen ♥ Han Har Ett Hjärta Av Guld ♥

You see things; and you say 'Why?' But I dream things that never were; and I say 'Why not?'

Fixade nyss en fortsättning till en berättelse vid namn "Den Röda Papegojan". Precis klar. Puh! Vilket jobb det var! :O Anyway, är helt slut och det va bara det ja ville berätta. Ska lägga mig nu. Helt slut efter folkdansen.

Folkdansen ja! Den gick som smort... Typ. Lite hinder här och var, skitsvåra danser kom upp :O :O Menmen, även dom måste vi fightas mot xD Annars gick det bra, och trivdes och hade skitsköj med alla där. Men det är ju bara så typiskt att man måste vara kittlig! -.-' :P

Time To Go To Bed Now... See Ya! :D

The Best Thing About Me Is You

Är sjuk. Jättehärligt. Nooot!
Har sjukt tråkigt och har inget att göra. Har inte ens ätit frukost!
Sitter och tittar på tv om en man som tänker göra en modell av en flodhäst, så dom har gjort en låtsasflodhäst som gubben går in i och försöker få en flodhäst att komma nära så att han kan få flohästens svett. Komplicerat?


Jag la upp denna bilden för att jag har skittrist och för att Johan Palm e bäst ^~^

Bildbomb på Pluttarna ♥

Bara för att jag nyss fixat en ny blogg som ska funka, och som jaginte helst ska damps på så mycket (xD), så lägger jag ute värsta bildbomben på mina Pluttar! Mer än på min förra blogg också :D









 Sötaste Pluttarna i Världen ♥

Näste gång jag gör detta, fixar jag så att alla bilder blir i en stor bild, så att dom inte blir såhär


RSS 2.0