To me, horses and freedom are synonymous .

Fick Tintin igår, och vi hoppade.
Wow!
Han var helt fantastisk (:
Men vi vägrade en gång, men det var ju sååååå mitt fel, haha. Så jag stannade framför hindret, och sen klappade jag honom för att det var ju mitt fel, och Gunilla ba: MEN JENNIFER, KLAPPAR DU HONOM? DET SKA DU INTE GÖRA! HAN VÄGRADE JU! :O
Jag bara småskrattade och klappade lite till. Han är sjukt bra på allt den hästen, om jag bara kunnat rida honom mer >.<
Men jag tror att om jag fått tävla med Tintin, så hade jag nog fått lite mer självförtroende än vad jag har nu angående tävlingar xD Men jag vet ju fortfarande inte om jag vågar tävla. Känns skitläskigt, men jag antar väl att någon gång måste bli den första. Som när jag var och provred Dante. Måste höra om jag duger, eller om de har hittat en annan medryttare till honom som passar bättre...

Ja, men som ni säkert redan vet, så är Tintin världsbäst. Ville bara göra det lite tydligare idag, med att skriva hur grym han va på ridningen. Min det hade ju vart bättre om han va min xD Och om min familj hade haft mer pengar.. Och en massa skit som alla behöver. Jaja, jag är i alla fall glad som känner denna underbara pålle :D ♥


                                   Horses lend us the wings we lack.

MOAHAHAHAH! ...jag är dålig på att blogga -.-'...

OKAY! Jag är skitdålig på att blogga. >.< Men jaja, jag ska försöka bli bättre (a'


jag orkar inte rotera bilden x3

I fredags red jag Jappa. Skitläskig häst, men han är ju gullig. Och nej, jag är inte oseriös. Han är det! Haha, ja fick ju inte ens av honom täcket och blev skitsur när mina vänner (typ Irini <.<) sa att jag var tvungen att ställa upp honom i skospiltan. Tyckte synd om honom. Jag hade inte velat stå där :( Men jag har upptäckt en sak! Han bits ju inte! :D Jag höll på och kela med honom då (typ för att .. vinna hans förtroende, så att han inte trodde att jag skulle skada honom och sen skulle han vara snäll mot mig. men det tar längre tid än 2 minuter, det har jag insett -.-) och har var ju hur kelgalen som helst! Och då var vi inne i boxen, och han var uppbunden såklart. Annars hade jag vart köttfärs för längesen, haha x3 Men ja, då började han ju tycka om att jag kliade honom i pannan och klappade honom lite på halsen. Han somnade nästan! Skitguilligt.
Efter lektionen, eller när vi skrittade av, så berättar ju Gunilla hur hon tyckte att det gått. Ridläraren alltså. När hon kom till mig sa hon: jaha Jennifer, jag har ju inte sagt mycket till dig. Då har det ju var varken det ena eller det andra...
Jag tänkte liksom bara: jaha.. okej.. mer jobb nästa gång, då.
Så utbrister Gunilla: nämen OJ! DET VAR JU INTE SÄRSKILLT SNÄLLT SAGT! HAHAHAHAHAHAHAH!
Jag ba: öhh... heheheheh... näää, det var väl inte det, eheheheh....
Sen så gick hon vidare till ryttaren bakom mig. Haha, börjar ju nästan garva när jag själv tänker på det. Det är bara med mig hon gör sånt xD Tyd när det hade vart någor fel med sadeln så hon ba: har men inte det i huvet, så får man ha det i benen!
För att jag fick springa till stallet och hämta en annan sadel xD

Nu ska jag till ikea för att vi köpte en ny varmluftsspis igår. Fett najs. Måste magnetiska kastruller och sånt, och sen ska vi också köpa nya tallrikar m m.

Men en sista grej! :O
Igår började jagb lipa när jag såg den Hope For Haiti. Mådde så piss och ville bara donera en massa. Så jag frågade pappa: kan jag få smsa in 50 kr?
Han ba: visst, men då får du ta från din egen mobil (bara för att jag skulle vilja ha kvar pengarna och säga nej >.<)
Så jag bara: OKEY! :D *börjar smsa..*
Så tar pappa tag i mig och ba: nej men vi tar det från min mobil istället...

Och då fick jag donera 50 kr! Känner mig jättestolt faktiskt.
Men tycker så synd om dom i Haiti att det gör ont.. :(

GPfyrverkeriet x)










RSS 2.0