'Morning

Är fortfarande inte van att klockan är ställd en timma tillbaka, så just nu så vaknar man ju typ vid 08:45 -.-' Irriterande. Menmen, shit happends. Jag får helt enkalt ta och leva med det tills vidare ;p

Jag och Emma ska idag dra till stallet, och hälsa på min Plutt. Vi ska mysa skitmycket och fixa både honom och hans utrustning :D Har riktigt det här suget att få träffa honom igen, det blev ju inte så mycket i fredags då jag slutade tidigt och åkte hem innan jag drog till stallet. Och då kom jag ju inte så tidigt, så inte så mycket mys med Pluttson då. Men jag tror inte att han tog illa upp. Han fick två godisbitar, och då verkade han rätt nöjd :P

Lite kort om ridningen i fredags; jag red Tomos. Barbacka. Skitkul faktiskt, och fick inte lika ont i rumpan som fredagen innan xD Sen fick man galoppera med honom. Ännu roligare, för han har någon slags knäpp galopp som inte var jättebekväm att rida barbacka på. Skoj var det iallafall :) Och så fick men en massa beröm av Gunilla, som pricken över i:et.. Eller hur man nu säger ^^'

Nu måste man käka frukost. Hejsvej!


I’m fine. I’m okay. I’m just. Freaking out. Give me. A minute. ~Bella Swan

Det är är det bästa med Lov och helger. Att man kan sitta hur länge som helst vid datorn eller vara upp och kolla film hela natten utan att börja tänka "Oh shit! Det är skola imorgon. Måste lägga mig tidigt!"

Så är det nu. Man sitter här vid datorn och halvsover,  och när man har lust kan man bara sätta sig vid TV:n och kolla en mysig film tills man däckar totalt. Vid TV:n. Helt undertbart.

Eller vara med kompisar, och att de kan sova över mitt i veckan från tex tisdag till onsdag. Eller bara sitta själv ute i kaninernas gård och mysa med dem.

Och innan jag lägger mig, ska jag bara berätta om min idé. Jag tänkte lägga in lite mer bilder här, så som en fotoblogg, lite grann. Men sen också bilder på Twilight, New Moon, Eclipse och Breaking Down. Kommer bli super! :D

Jag och Emma har startat en Twilight-blogg kan man säga, som vi där ska skriva om Twilight och sedan lägga upp en massa bilder där, men också blanda i lite av våran vardag i det. Kika: http://thecullens.bloggplatsen.se/
Hope you all enjoy it!

NattiNatti! ;)


Love life and life will love you back. Love people and they will love you back.

Fick typ en utskällning av Mayson (Maria) idag för att hon är en trogen bloggläsare och blev jättesur på mig för att jag inte bloggat de senaste 10 dagarna, eheheheh.... Förlåt! (a)

Men i alla fall, jag sitter nu på pappas jobb, TV Trim, och väntar på att min mamma ska ringa så kan jag lillen och hon sticka till stan och käka nått innan jag får all uppmärksamhet på utvecklingssamtalet -.-'

Jag berättar mer sedan, för nu fick jag mitt väntade samrtal från mamma. Kram! :D
___________________________________________________________________________________________

20:00 --> Uppdatering ;p

Blev inte stan med lillen och mamma. Blev nån liten "korvresturang". Jag kände mig fattig när va satt där och åt xD Fick käka hamburgare med pommes frites (stavning?) och dricka cola.

Sen så sa Jimmy på utvecklingssamtalet idag då att ja typ va bra i allt och att jag va en G-elev. Att ja typ inte behövde anstränga mig så mycket för att nå målen. Så han tyckte att jag skulle sikta högre, bli en VG-elev istället. Han sa att jag skulle kolla på nyheter, läsa tidningen.. Eh.. Typ allt sånt, ni vet ^^' Och sen också att kommentera allt, eller käfta som han sa. Att jag skulle vara för eller mot någonting, ha egna tankar, och sedan ha en motivering till varför jag tycker så. Lite krångligt, men det är så man måste gör i åttan och nian, så det är väl lika bra att redan börja och få det till att bli en vana. Och nu får man ju passa på, man har ju ett försprång!
Och sen, det bästa av allt.... *trummvirvel* Han sa att han var stolt att vara min mentor! *happidance* x'D

Ahahahaha, sjuk humor... :D

Ska kika TV och plugga lite nu. Ha d :)

You haven’t changed at all. I expected a perceptible difference, but here you are, red-faced just like always. ~ Emmett Cullen

Har vart på Kapplek nu under helgen, och I'm so sorry att ja inte kunde lägga in några mobilinlägg. Tänkte göra det på vägen hem, men den cepade sig totalt :/

Aja, första dagen - fredag - åkte jag hemifrån med Magdalena, Mattias och deras föräldrar till Katedralskolan. Det vär där vi skulle sova. Åkte bil i typ fyra timmat tror jag. Mycket musiklyssnande och bokläsande på vägen dit ;p
Sen fick man packa upp och sedan lägga sig.

Andra dagen var vi upp tidigt. Redan halv åtta. Trodde jag skulle dö av trötthet, men jag överlevde :D Sedan tränade vi igenom vårt program som vi sedan tävlade med. Vi kom på tredje plats! Av fyra... Menmen, lite glad är jag i alla fall. Vi kom ju inte sist ^^
Sedan var jag på FolkMusikFestivalen till ett - halv två. Sedan åkt vi tillbaka tillskolan. När vi kom dit var det kolsvart i vårt rum, och alla låg och sov! Vi fick vara tysta som möss.

Och idag då, så var det hemfärd. Jag fick åka tillbaka med Birgit och Sune. I bilen med mig satt Micke, Ninni, Alice och Katrin. Större delen av hemfärden var vi tysta :P

Och nu är jag hemma och trött. Smutsig med. Nu ska man nog duscha. ^^
Ha d! ;)

Fixade det...

7185a97e95d8de574942b7f650834c22.png

Kolla varifrån!

Fixade det ^^
Hohohohoho, fixade mobilgrejen! Nu kanske det blir en blogg under helgen ändå :D Nu är man stolt ;p


I decided as long as I was going to hell, I might as well do it thoroughly. ~ Edward Cullen

Haha, kände ni igen kommentaren där uppe? ^
Tänkte att jag kunde börja med lite The Twilight Saga-kommentarer. Kommer säkert lite kommentarer från var och en i böckerna, men det blir senare ;p

Ehm... Åker till Kapplek idag. Slipper åka till Allégården och åka därifrån till Linköping. Nej, det blev en bil för lite, så Mattias och Magdalenas föräldrar sa att de kunde skjutsa oss tre dit, eftersom de också skulle med. :) Very nice, very nice. Har inte riktigt fått igång dethär med att mobilblogga, men ska försöka fixa det. Lite osäkert på hur det ska gå. Men lägger in lite bilder och sånt på bilddagboken.se, och sen när jag kommmer hem på sändag eftermiddag så kommer jag kopiera därifrån och lägga upp det här. :P

Ja, nu sitter jag och är heelt slut. Somnade någon gång vid elva och vaknade tio över fem i morse. Härligt! ...not... :S

Nu måste man dra. Ska packa det sista. Ha d! ;)


A woman needs two animals – the horse of her dreams and a jackass to pay for it.

Red igen idag för att jag inte kommer att kunna hoppa på fredag :(
Hade Buzzter, och han var så himla seg! Jag smackade mig torr i munnen hela tiden! Och trots jag hade spö och sånt, så brydde han sig inte om det. Han e anti-spö-pålle xD
Jaja, han fick två pytteäpplen som låg i krubban nar jag var klar med honom efter lektionen.

Hade två godishalvor (hästgodis, alltså) som krossats under hela förra veckans gång, och dom fick min Plutt x'3 Sen efter lektionen fick han också den sista hela morots-godis-biten ^^
Han somna typ när jag höll på att gosa med honom. Myste med honom och han såg ut som om han höll på att decka precis när som helst, och sen tryckte han sitt skitgulliga och mysiga huvud mot mig och blev stående så. Jag stod och kelade med honom och hans huvud medan han stod och halvsov där. Urgulligt! *.*
Sötaste pållen i stallet! ♥
Älskar honom över allt annat ♥


We all try to escape pain and death, while we seek what is pleasant.

Ett snabbt inlägg här nu, eftersom min pappa snart kommer instormande i mitt rum och sliter mig från dator. En Timma Har Snart Gått! :O

Idag på folkdansen kom det en massa människor från Latinamerika tror jag. De pratade i alla fall någon sorts spanska. Så, en massa männiksor som vi hade våran repetition för. I slutet började vi närstan tycka som om dem för att de sett samma dans om och om igen, för att vi skulle få det korrekt och inpräntat i våra huvuden. Men annars var det kul :D

Sen dansade de uppvisning för oss. Det var ascoolt, jättefinaklänningar och härlig musik xP Och sen upptäckte jag att de dansade barfota! Haha, lite skillnad från oss då vi alltid dansar med skor ^^'

Och så hade vi lite enkel folkdans med dem också Gick sisådär, men det var askul det med x'3 Och sen fick jag dansa med en dam i typ 35-års ålern (max). Väldigt snäll, det syntes och märktes när man dansade med henne. När det var slut då - eller ja, precis innan pausen - så klappade vi händerna och sånt, och sen tog hon min hand och drog till mig lite försiktigt och kramade mig! :'D
Hahaha! Aja, riktigt goa människor var det.

Och EN grej till! :O
Det var bara jag, Mikael, Magdalena , Erik och Fredrik som hade komplett folkdansdräckt på oss, så de tog fram oss och vi blev fotade som värsta stjärnorna! Massa kameravlixtar överallt! xD
Ha d! (:

RSS 2.0